Hledejte nemovitosti

Aktuality

1805 2012

Jak se dobrat tržní ceny bytu

Oceňování a určení tržní hodnoty nemovitosti je jedna z nejdůležitějších dovedností investora. Bez ní nemůžeme vědět, zda jsme koupili výhodně či nikoliv. Sleva deset procent ještě v české realitní džungli, kde je většina nabídek nadsazená nad reálnou cenu, nemusí znamenat žádnou výhru.

ZpětÚvodní strana » Aktuality » Koupím byt nebo dům, zn. kdekoliv aneb letáky ve schránkách
05.04.2010 12:04

Koupím byt nebo dům, zn. kdekoliv aneb letáky ve schránkách

02.04.2010 - Reality - RegionPress 05/2010

Když budu chtít prodat dům nebo byt, je to dobrá cesta, reagovat na leták?

Na otázku vám nejdříve odpovím otázkou. Už jste někdy hledal nemovitost a případně kolik letáků jako kupec jste roznesl?



Hledal jsem vlastní bydlení, ale žádné letáky jsem do schránek neházel. Asi budu výjimka, protože letáků typu „koupím byt nebo dům“ vídám hodně.

Výjimka nejste, protože obdobně jako vy reagují i ostatní lidé, kterým pokládáme stejnou otázku ohledně letáků.



A kdo tedy letáky do schránek rozhazuje, když ne lidé hledající nemovitost ke koupi?

Bohužel musím konstatovat, že se jedná o jednu neúplně fér praktiku realitních kanceláří, které tímto způsobem hledají prodávající klienty. Kromě letáků ve schránkách se lidé mohou setkat s inzeráty v novinách, samolepkami na dveřích či sloupech veřejného osvětlení, které všechny hlásají, že někdo hledá byt, dům, menší dům nebo zahrádku, v podstatě cokoliv a kdekoliv.


Klientů, kteří prostřednictvím naší společnosti kupují nemovitost za peníze získané prodejem jiné nemovitosti, se ptáme, jak na realitní kancelář, která jim řešila prodej přišli. Odpověď zní velmi často následovně: „Vytáhli jsme jeden z mnoha podobných letáků, co nám často chodí do poštovní schránky a vzhledem k jeho znění, že mladý manželský pár hledá menší RD nebo byt v naší obci, jsme zavolali na uvedené telefonní číslo. Jednali jsme tak v domnění, že jde o skutečného zájemce a byli jsme velmi rozčarovaní, když jsme zjistili, že se z paní, která nás bleskurychle navštívila, vyklubala pracovnice realitní kanceláře. Zpočátku tvrdila, že hledá něco pro sebe, ale že naše nemovitost není úplně podle jejích představ. Dále uvedla, že „čirou náhodou“ pracuje v realitní kanceláři, a že nám s prodejem pomůže. Po nekonečném naléhání jsme jí nakonec prodej svěřili, když k dobru přidala, že shodou okolností má na naši nemovitost dalšího kupce a že půjde o rychlý prodej. Údajnému kupci nakonec nedopadlo financování a my jsme náš domeček prodali až za půl roku.“ Tito lidé sami uvedli, že z prodeje jejich domu na základě prvotní nepravdy měli špatný pocit a příště by obdobným způsobem rozhodně nepostupovali.


 


Co myslíte, že motivuje realitní kanceláře k podobnému jednání?

Abych vám pravdu řekl, sám to nevím. Naše společnost podobné „chytáky“ prodávajících nepoužívá. Máme sice vlastní databázi poptávajících klientů, kteří hledají ke koupi různé druhy nemovitostí, nesetkali jsme se však s jejich požadavkem, abychom nechali vytisknout tisíce letáků, které bychom jejich jménem nechali roznést třeba v Boskovicích.


 


Jak tedy postupovat, abychom měli jistotu, že spolupracujeme s dobrou realitní kanceláří?

Prvním hlediskem může být místo, kde společnost sídlí, kde má kancelář, jaké prostory firma používá. Není dobré prodej nemovitosti svěřovat anonymní společnosti ze vzdálenosti 40km, abychom pak kvůli každému jednání museli tuto vzdálenost dojíždět. Využívejte místní společnosti, kromě blízkosti kanceláře by měly prokázat i vyšší znalost místního trhu a jeho specifik. Nechejte si před samotným prodejem správně stanovit prodejní cenu, abyste zjistili, zda má daná společnost nebo její pracovník adekvátní znalosti. Nepůsobí to profesionálně, když se vás pracovník RK zeptá: „Tak za kolik to chcete prodat?“ a na vámi navrženou sumu pouze přitaká slovy: „Tak to zkusíme a uvidíme.“ Právě nesprávně stanovená cena bývá častým důvodem neúspěchu při prodeji nemovitosti. Například naše společnost těží z dlouholeté praxe v oboru oceňování nemovitostí, díky níž disponujeme obsáhlou databází skutečných prodejů domů, bytů, atd. v celém regionu, na základě čehož poradíme co nejpřesněji při stanovení prodejní ceny.


 


Po zhlédnutí vaší inzerce a internetových stránek si nelze nevšimnout rostoucího počtu nabízených nemovitostí. Je ve vašem oboru tvrdá konkurence?

Není vůbec lehké se v oboru prodeje nemovitostí prosadit, protože se jedná o povolání, které může vykonávat takříkajíc každý, bez příslušného vzdělání či praxe v oboru a prodejců realit je tím pádem hodně, i v našem regionu. My se však odlišujeme právě tou zkušeností a odborností. Můj otec se zabývá oceňováním nemovitostí od roku 1991, spolupracujeme spolu a naše realitní kancelář může tedy stavět na dobré a dlouholeté znalosti trhu v našem regionu. A rovněž díky spolupráci s renomovanou advokátní kanceláří jsme schopni vyřešit veškeré právní záležitosti při převodu nemovitostí včetně případných břemen na nemovitostech váznoucích. Advokátní úschova finančních prostředků je samozřejmostí.



Realitní společnost TAJOVSKÝ reality s.r.o. vznikla v době, kdy začal útlum na trhu s nemovitostmi a i přesto pro nás byly roky 2008 a 2009 z pohledu uskutečněných prodejů úspěšné. Pro klienty není důležité zda máte desítky poboček, ale nejvíce si právě klienti cení osobního přístupu a provedení celým procesem prodeje či koupě nemovitosti.


Autor:

Zdroj: RegionPress 05/2010

© 2019, Diamond City – všechna práva vyhrazena | RB reality | ABC kočárky

Ochrana osobních údajů | Prohlášení o přístupnosti | Mapa stránek | Výměna odkazů

Webové stránky vytvořila eBRÁNA | Vytvořeno na systému RealBrána | XHTML 1.0 | CSS 3